برگزاری نشست تخصصی با موضوع شناخت و واکاوی مسائل اجتماعی با رویکرد سیستمی و مجمع عمومی انجمن پویایی شناسی سیستم‌ها

عصر روز چهارشنبه 21 آذر ماه 1397 نشست تخصصی با عنوان شناخت و واکاوی مسائل اجتماعی با رویکرد سیستمی توسط انجمن ایرانی پویاشناسی سامانه‌ها و با حمایت موسسه آموزشی پژوهشی سیستم‌های مدیریتی الگومحور (سمام) در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در آغاز این نشست دکتر محمدرضا حمیدی‌زاده نایب رئیس انجمن ملی پویاشناسی سامانه‌ها به تشریح اهداف کلی تشکیل این نشست پرداختند و با اشاره به نقش موثر رویکرد سیستمی در ایجاد نظم اقتصادی و اجتماعی و متعاقبا ایجاد آرامش اقتصادی و اجتماعی در آحاد جامعه، ابراز امیدواری کردند با نهادینه شدن رویکرد سیستمی در کشور و تسری آن در میان اقشار مختلف جامعه، نظم‌پذیری و انضباط اجتماعی در جامعه بسط داده شده و جامعه به عنوان یک ملت یکپارچه با شتاب روزافزون در مسیر پیشرفت گام بردارد.

ایشان در ادامه افزودند انجمن از زمان اخذ مجوز فعالیت، تلاش می کند تا با برگزاری نشست‌های علمی در قالب همایش‌های ملی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و گردهمایی‌هایی نظیر این نشست، تلاش وافری در راستای کمک به یکپارچه‌سازی اقدامات متخصصان در تقویت بنای سیستمی جمهوری اسلامی ایران و مواجه با تلاطم‌ها و بحران‌های پیش روی مسیر پیشرفت کشور نماید.

عملکرد انجمن در گذشت بیش از یک سال از زمان تاسیس

آقای دکتر مسعود ربیعه دبیر محترم انجمن پویاشناسی سامانه‌ها از دیگر سخنرانان آغازین این نشست بودند. ایشان در سخنان خود ضمن معرفی انجمن، اهداف و تاریخچه تشکیل آن، به تبیین اهمیت جایگاه این نهاد در اعتلای تفکر سیستمی و روش پویایی شناسی سیستم‌ها بر پایه ایجاد شبکه هم‌افزایی در مسائل و معضلات جاری کشور به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی پرداختند.

ایشان همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد انجمن در مدت بیش از یک سال از زمان تاسیس آن تاکنون، به تشریح فعالیت‌های انجمن اعم از جلسات مدیریتی،کارگاه‌ها، همایش‌ها و سمینارهای آموزشی برگزار شده پرداختند.

دبیر انجمن در بخشی از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه کمی و کیفی انجمن، اعم از اقدام برای اخذ مجوز نشریه علمی- پژوهشی انجمن، مذاکرات با صندوق حمایت از پژوهشگران به منظور جلب حمایت‌ صندوق و انعقاد تفاهم نامه همکاری، پایه گذاری و توسعه آموزش های سازمانی، برگزاری کارگاه ها و دوره های مختلف، گسترش حمایت معنوی انجمن از انتشار کتب و نیز برگزاری دومین کنفرانس سالانه انجمن در اردیبهشت ماه سال آینده اشاره کرد و از حاضران در نشست برای عضویت و همراهی با انجمن دعوت به عمل آورد.

در ادامه نیز سخنرانان مراسم آقایان دکتر حسینی، دکتر یزدانی نسب، دکتر یاهک و دکتر پالیزبان به ایراد سخنرانی پیرامون کاربردهای مختلف تفکر سیستمی پرداختند.

در پایان و در حاشیه مجمع عمومی سالانه انجمن، تغییراتی که در دستور کار این انجمن قرار گرفته است، اعم از تغییر نام آن از “انجمن پویاشناسی سامانه‌ها” به “انجمن پویایی شناسی سیستم‌ها” و نیز تغییر حق عضویت در این انجمن، در حضور نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، با اعضای انجمن مطرح و نظرات ایشان در این خصوص اخذ شد. بر اساس شمارش آرای اخذ شده از حاضرین هر دو مورد مطرح شده با اکثریت آرا تصویب گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>